درد پروتز سینه

• لرز
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • درک خطرات ناشی از جراحی

درد بعد از پروتز سینه یا هر عمل جراحی دیگر تا مدت زمان کوتاهی طبیعی است. اگر چه نمی توان از بروز کامل درد بعد از پروتز سینه جلوگیری کرد اما روش هایی وجود دارد که بتوان درد بعد از عمل را کاهش داد. انتخاب جراح ماهر برای عمل، انجام دستورالعل های قبل از جراحی و بعد از جراحی همگی در کاهش درد پروتز اهمیت دارند.

درد پروتز سینه

پروتز سینه و هر آنچه که باید بدانید. دکتر ایزدپناه در این مورد توضیح می‌دهد :

بعد از جراحی پروتز سینه منتظر چه باشم؟

درد بعد از جراحی پروتز سینه در همه بیماران وجود خواهد داشت اما مقدار آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. همچنین محل قرار گیری پروتز نیز در میزان درد بعد از جراحی پروتز سینه اهمیت دارد. اگر پروتز پشت ماهیچه سینه قرار گیرد، بیمار معمولا درد بیشتری حس می کند.

جراح شما به احتمال زیاد تا چند روز بعد از جراحی، مسکن توصیه می کند. ورم کردن سینه ها بعد از عمل نیز کاملا طبیعی است که تقریبا تا 3 هفته ادامه پیدا خواهد کرد. مشاهده نتیجه کامل جراحی پروتز سینه تقریبا 18 ماه طول می کشد.

جراحی پروتز سینه

اولین هفته بعد از پروتز سینه

بلافاصله پس از جراحی، پرستار شما را به اتاق ریکاوری می‌برد و تا زمانی که اثرات بیهوشی از بین برود، در آنجا استراحت خواهید کرد. احتمالاً هنگام بیدار شدن از خواب درد قابل توجهی احساس خواهید کرد. پزشک به شما کمک می کند تا هر دردی را که با دارو تجربه می کنید مدیریت کنید.

در هفته اول، می توانید انتظار داشته باشید که موارد زیر را تجربه کنید:

• درد زیاد
  • سفتی در سینه شما
  • کبودی

این علائم به مرور زمان محو خواهند شد. در دوران نقاهت حتماً یک دوست یا یکی از اعضای خانواده قابل اعتماد همراه خود داشته باشید. این حمایت در بیمارستان و در چند روز اول در خانه حیاتی است. دستورالعمل های جراح خود را برای مصرف هر گونه داروهای مسکن با نسخه یا بدون نسخه به دقت دنبال کنید.

پس از چند روز اول، احتمالاً درد شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. پس از حدود یک هفته، ممکن است جراح شما را به بازگشت به فعالیت‌های روزمره بازگرداند.

از فعالیت های شدید خودداری کنید

در هفته اول، اجتناب از انجام هر کاری سخت ضروری است. علاوه بر این، از بلند کردن دست ها روی سر خودداری کنید زیرا این کار می تواند باعث درد و خونریزی شود. حتماً دستورالعمل های پزشک خود را در مورد محدودیت ها و مدیریت درد دنبال کنید.

فعالیت بعد از پروتز سینه

ماه اول بعد از پروتز سینه

پس از چند هفته، ممکن است متوجه درد یا ناراحتی نشوید. علاوه بر این، تورم و کبودی معمولا کاهش می یابد.

گفته می شود، همه افراد متفاوت هستند و با سرعت های مختلف بهبود می یابند. بنابراین، ممکن است همچنان مقداری کبودی مشاهده کنید، به خصوص اگر عوارضی داشته باشید.

بهبودی کامل معمولاً چهار تا شش هفته طول می کشد. این بدان معناست که برخی از افراد تا پایان یک ماهگی به طور کامل بهبود می یابند، در حالی که برخی دیگر ممکن است هنوز به چند هفته زمان نیاز داشته باشند تا به روال عادی زندگی برگردند.

برخی موارد ممکن است بر بهبودی شما تأثیر بگذارد:

اندازه ایمپلنت شما: هر چه ایمپلنت شما بزرگتر باشد، پس از جراحی درد بیشتری خواهید داشت. ایمپلنت‌ های سبک‌ تر معمولاً با درد کمتری همراه هستند

موقعیت ایمپلنت ها: ایمپلنت هایی که در زیر ماهیچه های سینه ای قرار می گیرند، پس از جراحی بیشتر آسیب می بینند. این افزایش درد به این دلیل است که بافت آسیب بیشتری را تجربه می کند. هرچه بافت ها کمتر آسیب ببینند و خونریزی کمتر باشد، سطح درد بعد از عمل شما بهتر است.

شما قبلا زایمان کرده اید: برخی جراحان گزارش می دهند که افرادی که زایمان کرده اند درد کمتری دارند.

انواع پروتز سینه

ماه دوم بعد از جراحی پروتز سینه

پس از حدود یک ماه، اکثر افراد بهبودی کامل را تجربه خواهند کرد. در این زمان، با تأیید پزشک، احتمالاً می توانید بدون محدودیت فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید.

سینه های شما نیز ظاهر و احساس طبیعی تری خواهند داشت. احتمالاً برای ارزیابی بهبودی خود با جراح خود قرار ملاقاتی خواهید داشت.

پیج اینستاگرام دکتر ایزدپناه

drkambizizadpanah@

برای مشاهده نمونه کارها و نظرات متقاضیان، اینستاگرام دکتر ایزدپناه
( فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی ) را دنبال کنید.

پیشگیری از درد بعد از جراحی پروتز سینه

هر چه بدن شما از نظر جسمانی قوی تر و آماده تر برای جراحی باشد، احتمالا دوره نقاهت را راحت تر سپری خواهید کرد. به همین دلیل به منظور کاهش درد بعد از جراحی پروتز سینه و کاهش عوارض بعد از جراحی، در نظر گرفتن نکات زیر اهمیت زیادی دارد:

• قبل از جراحی حتما از منابع ویتامین C استفاده کنید.
  • داروهای تجویز شده جراح خود را به موقع مصرف کنید.
  • سعی کنید منابع غذایی شما شامل پروتئین باشد.
  • بعد از جراحی به منظور وارد نکردن فشار روی زخم های خود از سوتین یا نیم تنه های ورزشی به مدت 6 هفته استفاده نکنید.

نشانه های عوارض پروتز سینه

نشانه های بروز عوارض جانبی پروتز سینه

احساس سوزش

قرمز شدن پوست اطراف سینه

تورم غیر طبیعی که از بین نرود

عوارض بعد از جراحی پروتز سینه

مانند هر جراحی دیگری، بزرگ کردن سینه ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد. این موارد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• جای زخم بیش از حد
  • ایمپلنت پاره شده یا تا شده
  • آسیب عصبی
  • ناتوانی در شیردهی

چه زمانی با دکتر تماس بگیرید

در صورت مشاهده هرگونه علائم لخته خون، خونریزی بیش از حد یا عفونت، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. این علائم هشدار دهنده ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• سرخی و قرمزی در اطراف سینه
  • گرما
  • درد قفسه سینه
  • خستگی مفرط
  • لرز
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • درک خطرات ناشی از جراحی

نقاهت بعد از پروتز سینه

نکات گذراندن دوره نقاهت بعد از پروتز سینه

به احتمال زیاد، جراح شما دارویی برای کمک به مدیریت درد تجویز می کند. اگر با داروهای تجویز شده تسکین کافی دریافت نمی کنید، ممکن است نشان دهنده این باشد که باید به جراح خود مراجعه کنید.

در اینجا چند نکته برای گذراندن دوره نقاهت بعد از پروتز سینه آورده شده است:

• زمانی که احساس خستگی می کنید استراحت کنید.
  • به مدت دو تا سه هفته از بلند کردن یا زور زدن خودداری کنید.
  • اگر معده شما ناراحت است، غذاهای ملایم بخورید.
  • هیدراته بمانید.
  • تمام داروهای تجویز شده را طبق دستور پزشک مصرف کنید.
  • از پزشک خود بپرسید که آیا ورزش سبک، مانند پیاده روی، مشکلی ندارد.
  • قبل از انجام تمرینات کششی از پزشک خود در این باره سوال بپرسید (جراح ممکن است برخی از آن ها را به شما پیشنهاد دهند).
  • در چند روز اول هر چند ساعت یکبار اطراف سینه های خود را به مدت 10 تا 20 دقیقه کمپرس آب یخ بگذارید.
  • از سوتین فشاری استفاده کنید.
  • پاسخ به سوالات پرتکرار

سخن پایانی

اکثر افراد درد بعد از جراحی بزرگ کردن سینه را با دارو، استراحت و محدودیت فعالیت مدیریت می کنند. معمولاً افراد پس از حدود یک ماه به طور کامل بهبود می یابند، اما ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

مانند هر جراحی دیگری، بزرگ کردن سینه خطرات خاصی دارد. عوارض ممکن است شامل آسیب عصبی، زخم، عفونت و لخته شدن خون باشد. در صورت مشاهده علائم هشدار دهنده عفونت یا خونریزی باید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. با مصرف داروهای تجویز شده، استراحت کافی، هیدراته ماندن، استفاده از کمپرس آب یخ و مراقبت از سینه ها می توانید راحت باشید.

اینکه آیا بعد از عمل از سوتین استفاده می کنید یا خیر، احتمالاً به ترجیح جراح و نوع جراحی که انجام داده اید بستگی دارد. دکتر کامبیز ایزد پناه می گوید که برخی از بیماران از پوشیدن سوتین فشاری به صورت شبانه روزی برای چهار تا شش هفته اول سود خواهند برد، اما به بسیاری توصیه می شود که این کار را نکنند. سوتین ‌های زیر سیمی که پشتیبانی زیادی ندارند، معمولاً در شش هفته اول پس از جراحی توصیه نمی‌شوند.

بیماران توصیه می‌شوند که 48 ساعت پس از جراحی دوش بگیرند و از آب گرم و صابون استفاده کنند. اگر آب با برش ها یا درن های شما تماس پیدا کرد، نباید نگران باشید. در مورد ورزش، از جراح خود بپرسید که چه زمانی ممکن است دوباره ورزش را شروع کنید، زیرا توصیه ممکن است بسته به نوع جراحی که انجام داده اید متفاوت باشد.

اما در موارد دیگر، مانند زمانی که از ایمپلنت های شکل دار استفاده می شود، ماساژ بلافاصله پس از جراحی توصیه نمی شود. دکتر ایزد پناه می گوید: بیماران باید در این مورد با جراح خود صحبت کنند و توصیه های او را دنبال کنند.

ممکن است یک یا دو سال طول بکشد تا بافت ها به طور کامل ترمیم شوند و اسکارها محو شوند، اما معمولاً اسکارها هرگز به طور کامل از بین نمی روند. اگرچه بسیاری از محصولات، مانند روغن ویتامین E اغلب به عنوان راه هایی برای کمک به محو یا ناپدید شدن جای زخم ها معرفی می شوند، هیچ کدام از نظر علمی این کار را اثبات نکرده اند.

درن ها لوله های کوچکی هستند که در برش قرار می گیرند که به مرور زمان به حذف مایع اضافی در طول فرآیند بهبود کمک می کنند. درن ها معمولاً در همه انواع روش های بازسازی استفاده می شوند، اما عوامل زیادی در تعیین تعداد درن ها ها و زمان برداشتن آن ها نقش دارند. بیشتر اوقات، جراح شما این جزئیات را قبل از عمل با شما در میان می گذارد.

هر فرد متفاوت است و بسیاری از روند بهبودی به نوع عمل انجام شده بستگی دارد. با این حال، معمولاً حدود 3 تا 6 ماه طول می کشد تا تورم کاهش یابد و سینه شما به شکل نهایی برسد.

ایمپلنت های ژل نسل جدید احتمالا تا پایان عمر بیمار دوام خواهند داشت. دکتر ایدز پناه می‌گوید: من معمولاً به بیمارانم می‌گویم که طی 10 تا 15 سال، ممکن است نیاز به عمل جراحی دیگری برای اصلاح یا تعویض ایمپلنت ‌های خود داشته باشند. اما هیچ جراح نباید تضمینی برای مدت زمان ماندگاری ایمپلنت ارائه دهد. بیماران ممکن است به دلایلی تصمیم بگیرند که ایمپلنت های خود را در آینده تعویض کنند و بیشتر آنها هیچ ارتباطی با مشکل خود ایمپلنت ندارند.

اما اگر مشکلی پیش بیاید، اغلب آن چیزی است که انقباض کپسولی نامیده می شود، که زمانی اتفاق می افتد که یک اسکار در اطراف ایمپلنت ایجاد می شود و آن را فشرده می کند و باعث می شود سینه احساس سختی کند. این وضعیت اغلب با جراحی برای برداشتن جای زخم و احتمالا جایگزینی ایمپلنت درمان می شود.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد